بهترین عسل ایران

عسل رایحه خوانسار، تولید کننده عسل ارگانیک، عسل طبیعی، عسل انگبین و ...

بهترین عسل ایران

عسل رایحه خوانسار، تولید کننده عسل ارگانیک، عسل طبیعی، عسل انگبین و ...

درمان حساسیت های فصلی با عسل طبیعی

درمان حساسیت های فصلی با عسل طبیعی

فرد باید علاوه ‌بر استفاده از پرهیز مناسب حساسیت بهاری و آسم، روزانه صبح و شب یک قاشق غذاخوری عسل زرشک مصرف‌ کند. همچنین بیمار می‌تواند نسبت به شدت حساسیت از فرآورده‌هایی مانند عسل زنجبیل، گرده گل، عسل کوهستان استفاده کند.

در ‌صورت بروز حساسیت همراه با عفونت و چرک گلو،  عسل زنجبیل همراه با عسل زرشک هر روز صبح یک قاشق غذاخوری مصرف شود. برای التهاب بدون چرک روزانه یک قاشق مرباخوری ترکیب گرده گل همراه با عسل استفاده ‌شود.
تنوع آلرژی‌های فصلی، تنوع روش‌های درمان را می‌طلبد. با این حال مصرف عسل زرشک برای انواع حساسیت‌ها و آب خیار و کرفس (روزانه و یا یک روز در میان)،  و پرهیز از موارد گفته شده در آسم مشترک است.

درمان حساسیت های بهاری با عسل طبیعی

بسیاری از افراد در فصل بهار به گرده‌های گل منتشر در هوا حساسیت دارند. عوارض ناشی از حساسیت عبارت ‌است ‌از خارش قسمتی از بدن بخصوص گلو (در برخی موارد دست، پا، چشم و…)، جوش‌های پوست، آسم و خفگی. این بیماران باید از مصرف فست‌فودها، غذاهای آماده و ادویه‌جات پرهیز‌ کنند.

بهتر‌است این بیماران دو‌ ماه قبل‌از  فصل بهار و بروز حساسیت، گرده گل مصرف کنند. با یک عدد دانه گرده گل شروع و روزانه یک دانه اضافه ‌شود (روز اول یک دانه، روز دوم دو دانه و به همین ترتیب تا هشت روز). گرده گل بدن را برای مقابله با حساسیت بهاری آماده و واکسیناسیون خواهد‌ کرد. در ضمن در این دو ماه مصرف روزانه یک قاشق غذاخوری عسل زرشک و آب خیار و کرفس هفته‌ای دو بار به اندازه دو تا سه لیوان بسیار مفید است. مصرف عسل زرشک در فصل بهار هم ادامه داشته باشد و گرده گل دانه دانه کم شود (روز اول بهار شصت دانه، روز دوم پنجاه‌ونه دانه و… تا کاملاً قطع ‌شود). لازم است بدانید مقدار مصرف گرده گل به شدت حساسیت بهاری بستگی دارد که هر بیمار نسبت به اندازه حساسیت مقدار مصرف آن‌ را مشخص می‌کند.

منبع: عسل رایحه خوانسار

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.